קבלת החלטות היא מילה נרדפת לניהול.
להחלטות המתקבלות יש השפעה על הדרך בה מתפקד ופועל הארגון. החלטה נכונה יכולה להביא לשגשוג הארגון, או לחילופין החלטה שגויה יכולה לגרום לכישלון והפסדים.
תהליך קבלת ההחלטות זהו תהליך בו מתבצעת בחירה של דרך פעולה אחת מתוך מספר דרכי פעולה אפשריות ולהחלטה יש השלכות נרחבות.
הסדנא תעסוק בזיהוי דרכי פעולה : את מה נועדו לשרת- מה המטרה, מה המקור שלהן – הגישה האינטואיטיבית, הגישה הרציונאלית, ניהול סיכונים, ראיה מערכתית ועוד.